Zuidhorn JO15-2 verliest van Lycurgus JO15-2

Onder 15 zaterdag, JO15-2, 2e klasse 13

5 november 2016 9:00

Onbekend

Vandaag trad Zuidhorn JO15-2 aan tegen Lycurgus JO15-2. wij waren uitgenodigd om deze pot op het sportcomplex West-End te spelen. Dat betekende dat we vroeg moesten opstaan want om 08:00 uur zouden we vertrekken.

De afgelopen weken heeft Zuidhorn JO15-2 een aantal keren gelijk gespeeld en daarvoor waren er een paar winstpartijen. Door de gelijke spelen waren we van de 2de plaats af, daar stond nu Lycurgus. Door de uitslagen wisten we dat Lycurgus een tegenstander is waar je rekening mee moet houden. Helaas was de selectie aardig uit gedund want zowel Keje al Wouter konden niet meedoen i.v.m. een blessure. Mike was er ook niet die had andere verplichtingen. Al deze 3 spelers zijn spelers die in de verdediging spelen waarbij gezegd moet worden dat Wouter dit seizoen ook prima als rechtshalf uit de voeten kan. Door de afwezigheid van Keje en Wouter moesten we concessies doen op het middenveld. Martijn ging op de positie van voorstopper, terwijl hij normaal op het middenveld speelt. Victor speelde weer als laatste man, dat is toch de plek waar hij elke wedstrijd laat zien op zijn plaats te zijn.

Iets voor 9 uur begon de wedstrijd. Het spel was aardig in evenwicht en golfde wat heen en weer. Wat opviel was dat Lycurgus net wat makkelijker speelde, de spelers vonden elkaar vrij goed en Zuidhorn kwam vaak net te laat. Aan de andere kant liet Zuidhorn ze niet te ver komen waardoor er na 15 minuten nog 0-0 op het scorebord stond.

We waren zo’n 20 minuten onderweg, Lycurgus was al een paar keer opgedoken voor het doel en Zuidhorn had een afstandsschot geprobeerd. Tijdens een aanval van Lycurgus wordt de bal niet lekker weg gewerkt en in de kluts speelt Jorik de bal naar Demian, die vervolgens de bal naast de goal wil schieten, helaas schiet hij op de paal en via de binnenkant paal schiet de bal in de goal. 1-0 voor Lycurgus door een eigen doelpunt. (Jorik heeft nu wel een assist op z’n naam staan :).

Door deze 1-0 helpen we Lycurgus in het zadel, je ziet namelijk in de 5 minuten daarna dat Zuidhorn moeite heeft om deze tik te verwerken. terwijl Lycurgus gevaarlijker wordt. Toch houdt de verdediging van Zuidhorn stand en blijft dit de stand tot de rust.

In de pauze weer gesproken over; schepje erbovenop, balletje laten rollen, fel in de duels etc etc. Het staat 1-0, als je vroeg scoort kan er nog van alles gebeuren.

In de tweede helft starten Sed en Max in het team, Sed komt op de linkervleugel terwijl Max op rechtshalf komt te staan.

Lycurgus gaat verder waar het gebleven was en het lukt Zuidhorn niet om daar grip op te krijgen en uiteindelijk valt de 2-0. Jorik voorkomt nog een aantal keren dat Lycurgus verder kan uitlopen.

Vlak voor tijd wordt Zuidhorn een zuivere penalty onthouden, Sebastiaan wordt op volle snelheid door de keeper geraakt zonder dat die de bal aanraakt. Helaas geeft de verder prima fluitende scheidsrechter geen penalty.

Eindstand 2-0.

Het lijkt erop dat het team in een wat mindere periode zit, de wil is er wel, want wie wil er nu verliezen. Maar het lukt niet om net dat beetje extra te geven zodat de wedstrijd kantelt. Passes blijven te slap, veld wordt niet breed genoeg gehouden bij bal bezit, we zijn net te laat bij de bal, verliezen veel duels.

Aan de spelers de taak om hier weer uit te komen. Blijf trainen, doe dat met de nodige discipline, toon inzet en dan komt er weer een moment dat weer beter gaat lopen!

Volgende week gaan we naar onze buren, dan wacht Niekerk, hopelijk is het dan lekker droog weer………