Zuidhorn JO15-2 verliest nipt van de koploper.

Zuidhorn JO15-2

HFC '15 JO15-3

10 december 2016 9:30

Onbekend

Zaterdag 10 december, de laatste wedstrijd van Zuidhorn JO15-2 voor de winterstop. Vandaag staat de return op het programma van de openingswedstrijd van de competitie. We spelen tegen de koploper, HFC'15 JO15-3.

Tijdens de ouverture van het seizoen in Hoogkerk verloren we uiteindelijk met 3-7 nadat we nog knap waren teruggekomen van een 0-4 achterstand naar 3-4 met nog een grote kans op de 4-4.

Maar nu zijn de omstandigheden anders. Neem alleen al de voorbereiding op de wedstrijd. Vrijdagavond was bijna de hele selectie van Zuidhorn JO15-2 in de euroborg te vinden. Daar speelde FC Groningen tegen Roda JC en wij waren erbij. Een erg gezellige avond aan de rand van het veld. Waarbij de groep een compliment moet worden gemaakt hoe men met elkaar om ging. Geen groepsvorming maar lekker met elkaar een avond weg. Helemaal top! en zeker voor herhaling vatbaar. Dat vonden zowel de spelers als de leiders.

Maar ja een avondwedstrijd betekend ook laat op bed. En de wedstrijd was maar een half uurtje later dan normaal. Dus zaterdag om 09:00 uur werd iedereen weer verwacht op de voetbalvelden van Zuidhorn.

Normaal worden er hele beschouwingen rond het voetbal gehouden :) en wordt er alles aan gedaan om de jongens op te peppen. Nu volstonden we met: “jongens, ga lekker voetballen, heb er plezier in en we zien wel wat de eindstand wordt, we spelen tegen de koploper".

Op 2 spelers na konden we over een fitte selectie beschikken. Marten was afwezig i.v.m. andere verplichtingen. Corné had nog teveel last van zijn hamstring.

Om half 10 klonk het fluitsignaal van scheidsrechter Michel Boot. Zuidhorn begon goed gemotiveerd aan de wedstrijd en zat bovenop de spelers van HFC'15. Daardoor lukte het HFC'15 niet om onder die druk weg te voetballen. Qua schoonheid was het niet mooi voetbal, maar wij vonden het erg fijn om te zien met hoeveel vuur er op de bal gejaagd werd. Veel kansen kreeg Zuidhorn niet, maar HFC'15 ook niet. Het spel golfde wat op en neer en je zag bij HFC'15 wat irritatie komen.

Stiekem verwacht je toch dat de spelers het moeilijk krijgen en dat we vrij snel op achterstand komen. Maar niets was minder waar. Na 20 minuten was de stand nog steeds 0-0. Daar kwam even later wel verandering in. Na een overtreding door HFC'15 mocht Zuidhorn een vrije trap nemen ruim op de helft van HFC'15. Ramon schoot de bal de 16-meter in en het lukte Sebastiaan de bal te verlengen waarna Sander de bal trefzeker in het net joeg, 1-0! Wie had dat verwacht.

Het lukte HFC'15 niet om in de eerste helft langszij te komen. Dus met een 1-0 voorsprong gingen we de kleedkamer in.

In de rust probeer je de vreugde wat te temperen, natuurlijk is het fantastisch dat we 1-0 voor staan, maar er komen nog 35 minuten aan..... en die kunnen wel eens lang worden, vooral als HFC'15 op gelijke hoogte komt. Daarbij komt dat we gingen wisselen, daarmee haal je altijd een bepaalde balans uit zo'n elftal. en het is toch altijd even afwachten of de invallers net zo lekker in de wedstrijd zitten als de jongens die er al een helft op hebben zitten.

De tweede helft begonnen we zoals we de eerste waren gestopt. Fel de duels aan gaan en proberen HFC'15 niet in het spel te laten komen. Dat ging goed en we krijgen zelfs de kans op de 2-0, uit een counter wordt Pelle op pad gestuurd en die weet zich te ontfutselen aan de verdediging van HFC'15. Alleen op de keeper afgaand lukt het hem niet om de marge te vergroten naar 2-0 de keeper keert zijn inzet. Helaas.

Enkele minuten later is het raak aan de andere kant. HFC'15 komt langszij, het is 1-1.

Gaandeweg de tweede helft zie je HFC'15 sterker in de wedstrijd komen. Helaas moesten de 'stofzuiger' van het team Wouter gewisseld worden, hij had in de eerste helft al een tik tegen zijn knie gehad, en kon niet verder spelen. Door de wisselingen en de vermoeidheid werden de laatste 10 minuten een flinke beproeving. Zou het lukken om de 1-1 vast te houden?

We waren er allemaal bij toen we vlak voor tijd HFC'15 de winnende goal zagen maken. Helaas is het ons niet gelukt om voor een stunt te zorgen.
Zonder spelers tekort te doen die ik nu niet noem.
Demian speelde een prima wedstrijd, had in de eerste helft een paar keer geluk maar met zo'n inzet compenseer je dat! Viktor was ook lekker fris vandaag, ruimde veel op en liep zich het vuur uit de sloffen. Tenslotte speelde Martijn ook een erg goede wedstrijd op het middenveld, hun mid-mid lag bij hem aan de ketting.

Wel kunnen we concluderen dat dit qua inzet misschien wel onze beste wedstrijd van de afgelopen maanden was.

Nu breekt de winterstop aan. Even een paar weken geen voetbal op zaterdag, even wat langer in bed liggen. Voor de jongens zijn er nog wat mogelijkheden om in de zaal te spelen.

Zelf hoop ik dat ze lekker kunnen door trainen. In januari proberen we wat oefen wedstrijden te organiseren. Op 4 februari begint competitie deel 2. We hopen jullie dan weer op de zaterdagen te zien langs de zijlijn om dit leuke team van prachtige jongens weer aan te moedigen.

Fijne Feestdagen en een sportief en gezond 2017 gewenst.

Groet, Harald en Ronald.