Zuidhorn JO15-2 voldoet aan zijn verplichting en wint van Niekerk

Onder 15 zaterdag, JO15-2, 2e klasse 13

6 mei 2017 9:00

Onbekend

Wat vliegen de weken snel voorbij, het is zaterdag 6 mei en we zijn bezig met de laatste speelronden van deze competitie, nog 3 wedstrijden en dan is het seizoen alweer voorbij. Voor Zuidhorn JO15-2 valt er niet zoveel meer te behalen qua ranglijst, Belangrijk is om lekker te voetballen en te proberen nog wat punten te pakken. Vandaag staat de return tegen vvNiekerk op het programma. Aan het begin van het seizoen hebben we al in Niekerk gespeeld en 1-8 gewonnen. Dat was toen een leuke wedstrijd waarbij we er lekker aanvallend werd gevoetbald en goed werd gecombineerd.

Om klokslag 9 uur klinkt het fluitsignaal van Frank Jan Helder die vandaag de scheidsrechter is. Zuidhorn start met Marten, Viktor en Isak op de bank. Demian staat deze keer rechtsachter om de meest gevaarlijke speler van Niekerk af te stoppen. En Martijn start centraal in het midden.

Zuidhorn gaat direct in de aanval en de eerste minuten speelt het spel zich af op de helft van Niekerk, en in de 6de minuut is het al raak, 1-0 door Sander. Zuidhorn blijft aanvallen en is met de regelmaat gevaarlijk voor het doel van Niekerk. Een paar minuten later is er een corner en uit deze spelhervatting weet Martijn de bal met veel gevoel door te tikken en de keeper van Niekerk mag de bal uit het net vissen.

We zijn dan zo’n 10 minuten aan het spelen en Zuidhorn leid al met 2-0. Zuidhorn bepaald het spel en Niekerk wordt niet echt gevaarlijk. Na 20 minuten mag Zuidhorn vanaf 11 meter de 3-0 maken. Hoog been van Niekerk levert deze kans op. Ramon weet er wel raad mee en schiet de bal beheerst in het net.

Door slordig verdedigen valt een paar minuten later de 3-1.

Na de rust komen de wissels in het veld.

in de 45ste minuut vind weet Marten zijn eerste doelpunt in dit team te scoren. Normaal speelt hij links in de verdediging maar nu hadden we hem rechtshalf opgesteld en de opdracht meegegeven om een ‘ Arjen Robben-tje’  te doen. Dat lukt niet maar hij weet wel uit de rebound te scoren.

4 minuten later is het weer raak, Sander weet knap te scoren door de bal in de draai voorbij de keeper te schieten.

Vervolgens weet Martijn zijn inzet te bekronen met een 2de treffer. De teller staat inmiddels op 6-1. 10 minuten voor tijd krijgt Zuidhorn opnieuw een penalty. Inmiddels is Wouter weer in de ploeg gekomen omdat Sebastiaan, die doorgebroken was, onderuit werd gehaald en niet verder kon spelen. Wouter weet de penalty te verzilveren en het staat 7-2.

Aan het einde van de wedstrijd weet Niekerk nog een keer te scoren, mede door opnieuw nonchalant spelen aan de kant van Zuidhorn. Dat is toch wel een ‘dingetje’  wat kenmerkend is in dit seizoen voor deze ploeg. We missen te vaak de scherpte en willen net niet dat laatste stapje zetten. Maar goed, Zuidhorn pakt 3 punten en staat nu 6de op de ranglijst.

Als we komende zaterdag thuis tegen Peize winnen dan lijkt plaats 6 haalbaar en gezien ons spel en niveau is dat ook de plek waar Zuidhorn JO15-2 thuis hoort.