Zuidhorn O23 wint knap van Winsum O23

Winsum 023

7 november 2017 20:00

Onbekend

Het O23-team van Zuidhorn speelde dinsdagavond haar eerste wedstrijd van dit seizoen. Tegen Winsum ontbraken om verschillende redenen Thijs Zwarteveen, Jordi Schuiling, Robin van der Steege en Jurian Onderwater maar er bleef nog voldoende jeugdig talent over om Winsum uitstekend partij te geven. In een gelijk opgaande eerste helft bleek bij beide ploegen de verdediging het sterkste deel. Bij Zuidhorn speelden Gideon Kooistra en Robin Boersema centraal achter in een gedegen partij, daarbij op de vleugels gesteund door Stefan Smit en Wouter de Boer die naast hun verdedigende werk ook voor aanvallende impulsen moeste zorgen. Op het middenveld leek het alsof Sietse Slagter, Ruben Kooistra en Martijn Smit al jaren samen speelden. Scherp in de duels, prima combinerend en veel in beweging. Het was Zuidhorn dat halverwege de eerste helft op voorsprong kwam. Een aanval over rechts waar Stefan Freddie Kooi diep stuurde leverde een lage voorzet op die door Hugo Koek bij de eerste paal schitterend achter het standbeen langs in het doel werd verlengd. Lang kon Zuidhorn niet genieten van deze voorsprong want toen een pass van Aart Sikkema, die op het middenveld voor de aanvallende impulsen moest zorgen, werd onderschept was het een Winsum-aanvaller die de zeer betrouwbaar keepende Lars Striesenou kansloos liet met een harde schuiver in de hoek.

Na de thee, met Pieter Doornbos in plaats van Robin, lag het initiatief heel even bij Winsum maar al snel nam Zuidhorn het initiatief weer in handen. Kansen ontstonden voor de thuisclub terwijl Lars alleen maar terugspeelballen te verwerken kreeg. Het waren Freddie Kooi, Stefan Smit na een corner en Wouter de Boer met een geweldige knal in de bovenhoek die voor drie Zuidhorn-goals zorgden. Tussendoor wist Winsum na een onoplettendheid achterin uit een corner koppend tegen te scoren maar uiteindelijk stond er dus een hele knappe 4-2 op het scorebord.

Het waren helaas (te) weinig supporters die deze avond konden genieten van een fris en fruitig, met veel inzet en goed combinerend Zuidhorn O23. Op dinsdag 12 december staat de volgende wedstrijd thuis gepland. Voor de thuisblijvers een nieuwe kans om deze jeugdige talenten van Zuidhorn aan het werk te zien!