JO15-4 speelt sexy wedstrijd en wint

Zuidhorn JO15-4

6 oktober 2018 11:00

Onbekend

Deze zaterdag speelden we in Kronkeldörp. Dit zeshonderd inwoners tellende dorp in De Marne heeft een rijk verenigingsleven, met onder andere de noordelijkste carnavalsvereniging van Nederland en vijf sportclubs. Kijk, dat is wat je noemt ‘verenigen’.

vv Kloosterburen zetelt op een mooi, beschut sportpark en beschikt over groundmasters waar de gemeente Zuidhorn de kunst van kan afkijken: de natuurgrasvelden liggen er in Kloosterburen bij als een biljartlaken. In combinatie met het zonnige weer en de  Zuidhorner ouders langs de lijn, waren zo alle ingrediënten aanwezig voor een prachtige voetbalochtend.

We hadden alle spelers bij ons vandaag, daarvan was Mats helaas niet inzetbaar vanwege een blessure. Dat hij toch meeging om zijn ploegmaten te ondersteunen is klasse. Vanwege wat pijntjes die deze week tijdens de trainingen bij enkele spelers nog aan het licht kwamen, had de teambegeleiding twee extra spelers meegevraagd. Merijn Kooi en Damiën Vos waren bereid om te helpen, jongens bedankt! Trainer Bas Kocken was bovendien meegereisd, met in zijn bagage veel voetbalkennis en tricks.

Henk had als trainer-coach het roer voor deze wedstrijd compleet omgegooid. ‘Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg’, moet hij gedacht hebben. Daarom was de bezetting van zowel de voorste linie als de achterhoede voor vandaag behoorlijk aangepast. We konden immers ook best wat scherper dan de laatste wedstrijden!

De eerste helft hadden we flink wat tijd nodig om op gang te komen, zoals dit seizoen steeds het geval is. We domineerden echt de wedstrijd, speelden vrijuit op de helft van de tegenstander en creëerden veel kansen, alleen de bal wilde er niet in! Op karakter en met leuke combinaties kwam het even voor rust gelukkig toch tot 0-1 en zelfs tot 0-2. We konden met enige opluchting richting de ranja. Bas en Henk voorzagen de jongens van een korte speech met wat praktische tips. Het ging vandaag prima dus was het simpele motto: kijken wat de tegenstander weggeeft en aanvallend vooral zo doorgaan!

Dat gebeurde en na rust namen we (de jongens uiteraard) het heft volledig in handen. Met de luxe van vijftien spelers konden we bovendien lekker doorwisselen, zodat we met veel frisheid en voldoende conditie konden blijven spelen. Mooi om de mannen zo gemotiveerd te zien en om te merken dat de aangepaste opstelling vruchten afwierp. Zo lijkt er een ei(tje) van Columbus gelegd...

De voorsprong die met de rust twee doelpunten bedroeg, werd in het laatste half uur vergroot door hard werken en slimme, goede combinaties. De jongens deden ook gerust een stapje opzij als een medespeler betere kansen had. Dat is teamwork, daar gaan we natuurlijk voor!

Kort nadat de 0-6 op het scorebord was aangetekend floot de scheidsrechter de wedstrijd naar de archieven. De leidsman werd bijgestaan door twee prima assistenten en floot uitstekend. In deze KNVB Week van de Scheidsrechter werd hij na afloop door alle spelers extra bedankt, een mooie blijk van waardering.

Via een mooie rit over de zeeklei van het Hoogeland keerden we terug naar Zuidhorn, met drie verdiende punten in de tas. Komende week lekker trainen onder de bezielende leiding van Henk en van Bas, waarbij ook de conditie vast niet wordt vergeten. Volgende zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen Okvc en de dinsdag daarop spelen we de inhaalwedstrijd thuis tegen Aduard.

'Hup, samen naar buiten nu. Niet opgeven. Lekker voetballen'.