vv Zuidhorn JO15-2 maakt enerverende start in de bekerwedstrijden

Zuidhorn JO15-2

14 september 2019 10:30

Onbekend

Op 31 augustus mochten de jongens van JO15-2 thuis aftrappen voor de bekerwedstrijd tegen FC Lewenborg JO15-1. Al snel stond Zuidhorn met 1-0 voor, maar al even snel wist Lewenborg de gelijkmaker te scoren. De meeste jongens kennen elkaar, maar toch moesten ze even aan elkaar wennen in het veld en aan de nieuwe leiders. Lewenborg wist op voorsprong te komen, maar deze stand werd al snel omgezet naar 2-2 en werd het spannend… Lewenborg scoorde nogmaals en zo was de stand ineens 2-3 en gingen de laatste 5 minuten van de wedstrijd in. Het toch goed spelende Zuidhorn wist de stand naar 3-3 te brengen en in de laatste minuut zelfs naar 4-3, waarna de scheidrechter het eindsignaal liet horen. Een welverdiende 4-3 overwinning en een mooie start van het nieuwe seizoen!

Een week later - op 7 september - mocht JO15-2 naar HFC’15 in Hoogkerk, waar het team JO15-2 ook klaar was voor de wedstrijd. Ondanks kanaalpop op vrijdagavond speelde Zuidhorn een goede wedstrijd. Al snel was het 0-2 en konden de meegekomen supporters vanaf de zijlijn naar een leuke wedstrijd kijken. Hoogkerk wist er 1-2 van te maken maar na de rust kwam Zuidhorn goed op gang en was het zomaar 1-8. Hoogkerk wist de bal nog een keer in hun voordeel achter de doellijn te schieten en was de eindstand 2-8. Een goede wedstrijd met veel doelpunten…

Op 14 september stond de derde bekerwedstrijd op het programma tegen Grijpskerk JO15-2. Na enige opstartproblemen bij Zuidhorn en vele kansen wist Zuidhorn 10 minuten voor rust te scoren en de stand op 0-1 te brengen. Vlak voor de rust werd het zelfs 0-2 in het voordeel van Zuidhorn. Na de rust kreeg Zuidhorn nog meer kansen, maar de keeper van Grijpskerk wist zijn doel goed te verdedigen en schoon te houden. Grijpskerk kreeg ook nog een paar mooie kansen, maar de verdediging van Zuidhorn stond goed en keeper Bart van Zuidhorn wist zijn doel schoon te houden. Eindstand 0-2.  De jongens van vv Zuidhorn JO15-2 zijn ongeslagen een ronde verder in de bekerwedstrijden.

Een enerverende (seizoen)start!!