Nieuw begeleidingsteam houdt zegereeks en "de nul tegen" in stand!

VEV'67 D4

Zuidhorn JO13-3

D-pupillen zaterdag, D3, 3e klasse 33

3 oktober 2015 10:45

VEV'67 D4 - vv Zuidhorn D3  0-6 (0-2)
De eerste zaterdag van oktober liet zich van zijn beste kant zien: een mager zonnetje, vrijwel geen wind, een heerlijke temperatuur. Kortom fantastisch voetbalweer. Halverwege de ochtend vertrok een grote kolonne van maar liefst 8 auto's richting Leek.
Best wel een grote delegatie als je bedenkt dat hoofdcoach Alexander (deed aan job-rotation), André (iets met EK-Volleybal) en Edgar afwezig waren. Onze delegatie bestond dit keer uit 15 spelers, een debuterend begeleidingsteam (2e assistent Harry, vader Tjaard en trainer Jurgen) en een hele rits familieleden. De velden op het nieuwe complex van VEV'67 lagen er als biljartlakens bij. In een ultieme poging om mijn verloren gegane 100 euro bij het wedkantoor terug te winnen had ik ditmaal 200 euro ingezet op een 0-10 zege, omdat FC Lewenborg en VEV qua sterkte over vergelijkbare selecties beschikken. Al snel kwam ik van een koude kermis thuis. De goede wil zal er wel geweest zijn maar de ene week is de andere niet. Hoewel  het spel zich voortdurend op de helft van de tegenstander afspeelde duurde het ontzettend lang voor de score werd geopend. Daarvoor hadden we ook nog de hulp van de arbiter van VEV'67 nodig. Een overtreding op de 16-meterlijn werd zwaar gestraft met een strafschop. Dion, tegen wie ook de overtreding was begaan, kweet zich prima van zijn taak en scoorde beheerst: 0-1. Vlak voor de pauze scoorde Camiel na een afgeslagen corner kiezelhard van de rand 16 tussen een woud van spelers door de 0-2. Een rustgevende voorsprong en het sein voor Jurgen om na de pauze de opstelling wat aan te passen. Nu kwam de periode Kevin, die een heuse hattrick fabriceerde o.a. ook met een 2-tal afstandspegels buiten bereik van de nieuwe doelman van de thuisclub. Tussentijds had de leider van VEV'67 in een ultieme poging het tij te keren "een konijn uit de hoge hoed" getoverd. Het beest stond nog maar net in het veld en voelde meteen haarfijn aan dat het zinloos was en rende net zo hard weer het veld uit. Het slotakkoord was voor aanvoerder Sander, die een strakke voorzet van Camiel op waarde schatte en via de paal raakschoot: 0-6 eindstand.
Wat voor conclusies kunnen we nu na 4 wedstrijden trekken:
1. 4 gespeeld, 4 gewonnen, 12 punten en doelsaldo 22-0: UITSTEKENDE START!!!
2. het is gewoonweg een "Jip-en-Janneke"- competitie met een aantal zwakke teams
3. grootste tegenstander gaat BeQuick D5 worden (21 november uit)
4. we moeten derhalve hardop uitspreken, dat we voor het kampioensschap gaan
5. tegelijkertijd als nevendoel zolang mogelijk de nul houden