Zuidhorn E1 geeft Heerenveen E1 zeer goed partij

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 4

10 oktober 2015 10:30

Onbekend

Vandaag stond E1 een zware taak te wachten door tegen de misschien wel toekomstige profvoeballers van sc Heerenveen te voetballen. De jongens van E1 hadden er zin in en achten zich zeker niet kansloos tegen Heerenveen.
Onze E1 begon zeer scherp en aanvallend aan de wedstrijd. Heerenveen had duidelijk problemen met deze aanvallende aspiraties van Zuidhorn. Na ongeveer 7 minuten wist Zuidhorn te scoren door goed druk naar voren te blijven zetten.  Enkele minuten later leek Zuidhorn op 2 - 0 te komen door een mooie kans, maar helaas trof het enigszins mislukte schot geen doel. Aangezien Heerenveen de wat beter voetballende ploeg was en het spel van Zuidhorn erg veel kracht koste was het 2e gedeelte van de 1e helft voor Heerenveen door mooi samenspel.  Na ongeveer 15 minuten wist Heerenveen de gelijk maker te scoren en met enkele mooie aanvallen, ook door iets te afwachtend verdedigen van Zuidhorn, wist Heerenveen uit te lopen naar 4 - 1(russtand). Na de ranja begon Zuidhorn goed aan de 2e helft. Misschien dacht Heerenveen er wat te gemakkelijk over maar Zuidhorn had in de 2e helft de betere kansen. Wanneer de eindpass nog iets beter was geweest dan had er wellicht meer ingezeten. Vijf minuten voor het einde van de wedstrijd wist Zuidhorn nog te profiteren van een fout in de verdediging van Heerenveen, wat de eindstand van 2 - 4 opleverde. Al met al heeft Zuidhorn E1 een geweldige wedstrijd gespeeld tegen een zeer goede ploeg met mooie spelers. Met een beetje meer geluk had er misschien een gelijkspel ingezeten. Goed gedaan spelers van E1! Volgende week uit naar Be Quick E1, ook een moeilijke en hopelijk net zo mooie wedstrijd.