E1 wint uit bij Be Quick E1 met 4 - 1

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 4

17 oktober 2015 10:00

Onbekend

Op zaterdag 17 okotber stond de uitwedstrijd tegen Be Quick E1 op het programma. Ondanks 1 geblesseerde speler + een aantal spelers die helemaal fit waren ging E1 hier vol goede moed naar toe. We wisten dat Be Quick een goed team heeft, maar we gingen van onze eigen kracht en kwaliteiten uit en waren vol vertrouwen om een goed resultaat te behalen.
Zuidhorn begon sterk en fel aan de wedstrijd en kreeg een aantal mooie kansen. Het 1e kwartier was Zuidhorn de gevaarlijkste ploeg hetgeen resulteerde in twee doelpunten voor Zuidhorn, door een snel uitgespeelde aanval. Door wat slordigheden, onoplettendheid en gemakzucht kreeg Be Quick ook een paar grote kansen, onder paal en lat. Zuidhorn miste nog een paar opgelegde kansen, 2 maal alleen voor de keeper en een keer op de paal, maar er werd in de 1e helft niet meer gescoord. De ruststand was 2-0 voor ons. Na de rust was Zuidhorn de betere ploeg en kwam eigenlijk niet meer in de problemen. Het spel bleef wel onrustig en en net wat te slordig van onze kant, Zuidhorn scoorde de 3 - 0 uit een corner, kort daarna wist Be Quick de eretreffer te scoren(3-1). Het slotakkoord was voor Zuidhorn en de eindstand werd 4 - 1. Door deze uitlsag houdt E1 nog de aanluiting met de topploegen, Emmen, Heerenveen en ACV.

A.s woensdag speelt Zuidhorn een 9 tegen 9 toernooi bij Frisia in Leeuwarden waar we ons voor de 2e keer dit seizoen kunnen plaatsen voor de Nederlandse Kampioenschappen(deze keer 9 tegen 9 op een heel veld). Een paar spelers van E2 doen dan ook met ons mee. Op zaterdag 24 oktober speelt E1 thuis de bekerwedstrijd tegen TLC E1. Al met al een druk programma voor onze jongens in de herfstvakantie.