F1 houdt aansluiting door knappe overwinning!

Zuidhorn JO9-1

HFC '15 F1

F-pupillen zaterdag, F1, Hoofdklasse 5

10 oktober 2015 9:00

Onbekend

Vandaag stond de wedstrijd tegen HFC'15 F1 op het programma. Deze jongens kenden we van onze allereerste (beker)wedstrijd dit seizoen. Toen werd het 2-2 na een 0-2 achterstand en we waren gewaarschuwd dus. HFC heeft een leuke ploeg met een aantal individueel sterke spelers. De gasten begonnen net als vorige keer sterk aan de wedstrijd. We kwamen direct onder druk te staan en moesten er duidelijk nog even in komen. Na een aantal minuten lukte het HFC om keeper Ruben te passeren. 0-1, een dompertje. Maar daardoor werd Zuidhorn wel een beetje wakker geschud en we begonnen wat beter en feller te spelen zonder echt gevaarlijk te worden. Het bleef wat rommelig wat we lieten zien en echte kansen kregen we eigenlijk niet. Toch zag je ook nu weer dat wij harder kunnen werken dan onze tegenstander en na een gelukje, de bal kwam via de scheids voor de voeten van Romme, kwamen we met een geplaatst schot over de keeper op 1-1. Dat werd ook de ruststand. Na rust een veel beter spelend Zuidhorn en het werd al snel duidelijk dat we deze pot niet zouden verliezen. F1 ging steeds makkelijker voetballen en er kwamen wat kansen. Via (mooie) doelpunten van Thomas, Stijn en Ruben liepen we uit tot 4-1. Vooral de goal van Stijn was een beauty. Hij zag de keeper te ver voor zijn doel staan en lepelde een voorzet er zo overheen de goal in. Daarna werden we toch weer wat makkelijk en er ontstonden wat kansen voor HFC wat resulteerde in de 4-2. Niks aan de hand en uitvoetballen die wedstrijd zou je zeggen, zeker toen Romme ook nog de 5-2 liet aantekenen, maar het werd toch nog even spannend door een lucky goal van HFC 5-3 en vlak voor tijd viel ook nog de 5-4. Daar bleef het gelukkig bij en de overwinning was ook niet meer dan terecht voor onze mannen. We hebben nu tegen alle ploegen 1x gespeeld in de competitie en staan hartstikke mooi op de 2e plaats met 4 gewonnen wedstrijden en slechts 1 nederlaag. Dit hadden we op voorhand zeker niet verwacht in de hoofdklasse en we mogen dan ook zeer tevreden zijn. Jort, Marijn, Romme, Ruben, Stijn, Thomas, Bram, Joost & Dante, jullie zijn toppers! En zeker ook een compliment voor de zeer betrokken ouders en coaches Bert & Steffan. We hebben nu al een topseizoen!

De trainer ;-)