E1 wint ook van Drachtster Boys E1(6 - 2)

Drachtster Boys E1

Zuidhorn JO11-1JM

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 4

12 december 2015 9:00

Onbekend

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Drachtster Boys E1 op het programma. Thuis hadden we gewonnen met 8 - 2, maar Drachtster Boys maakt een goede periode door en is daarom  niet te onderschatten. Daarnaast is het zo dat een van de ouders zijn roots bij Drachtster Boys heeft liggen en hij hoopte stiekum op een verliespartij van Zuidhorn(althans dat hoorde ik in de wandelgangen).

Onze jongens waren in ieder gevak gebrandt op een overwinning en Simon wist ze voor de wedstrijd weer op scherp te zetten. E1 kwam furieus uit de startblokken en binnen de kortste keren werd er 2 keer gescoord. Daarna wist Drachtster Boys na een spaarzame aanval tegen te scoren. Dat deerde onze mannen niet en voor rust wisten ze nog 2 keer te scoren. De ruststand was 4 - 1 voor Zuidhorn wat geheel verdiend was volgens de vele toeschouwers.
De 2e helft verliep iets rustiger van Zuidhorn kant. Drachtster Boys deed ook iets meer aan het spel mee en wist een aantal kansen te creeren. Ik houd er niet van om namen te noemen maar onze keeper had een paar geweldige reddingen vandaag, hetgeen niet onopgemekrkt bleef. Zuidhorn scoorde nog 2 keer na rust en Drachtster Boys wist ook nog een keer te scoren. Eindstand 6 - 2 voor Zuidhorn. E1 is nog steeds in de race voor een van de bovenste plekken(heel erg knap). Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop. Nog 1 keer vlammen en dan na de winterstop op naar Udiros en kijken wat we echt waard zijn.