Zuidhorn E1 wint met 3 - 0 van GVAV E1

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 4

20 februari 2016 10:15

Onbekend

Na de enerverende en spannende wedstrijd van afgelopen week tegen Udiros E1 stond vandaag de thuiswedstrijd tegen GVAV E1 op het programma. GVAV staat voor haar doen laag geklasseerd maar in de uitwedstrijd was al gebleken dat het wel een ploeg is die probeert te blijven voetballen.

Op een goed bespeelbaar veld 2 en redelijk weer startte de wedstrijd. E1 begon net niet scherp genoeg en mistte misschien wel daardoor enkele mooie (uitgespeelde) kansen. Ondanks het overwicht van Zuidhorn probeerde GVAV onder druk van Zuidhorn uit te voetballen. Dat lukte van tijd tot tijd redelijk goed, echter GVAV wist aanvallend weinig kansen te creeren maar vocht wel voor wat het waard was. De ruststand was 1 - 0 voor Zuidhorn en we waren nog niet gerust op een overwinning, De boys van E1 kwamen de 2e helft wat scherper uit de kleedkamer en het wedstrijdbeeld veranderde niet veel. Veel druk van E1 op het doel van GVAV, maar de doelpunten vielen niet eenvoudig vandaag. Halverwege de 2e helft werd het 2 - 0 en vrij snel daarna viel de 3 - 0. De wedstrijd was hierdoor beslist in het voordeel van E1.

Door het gelijkspel van Emmen bij Drachtster Boys(erg knap) kruipt E1 dichterbij. A.s. donderdagavond staat de bekerwedstrijd uit bij Heiligerlee E1 op het programma. Dat zal ook weer een spannende wedstrijd worden is de verwachting. Op het MILK boarding toernooi wist E1 dit team in de finale met strafschoppen te bedwingen maar in de poule heeft Heiligerlee toen wel van E1 gewonnen. De boys zijn dus gewaarschuwd!