Zevenklapper met prachtige goals D3 in eenzijdig duel tegen Actief D5

Actief D5

D-pupillen zaterdag, D3, 3e klasse 33

31 oktober 2015 9:00

Zaterdag 31 oktober 2015 09.00uur  Zuidhorn D3 - Actief D5 7-0 (4-0)

Na een welverdiende herfstvakantie en 2 voetballoze zaterdagen pakten onze toppers-in-spé de draad van het competitievoetbal weer op. Het is de laatste dag van oktober en alweer prachtig voetbalweer, alleen moet er vanwege de jaarlijkse foto-shoot ontzettend vroeg aangetrden worden (08.15 uur). Geloof het of niet, maar onze vaste keeper raakt hierbij geblesseerd! Raar maar waar. Edgar neemt zijn plaats onder de lat in, Hidde zit zijn ene wedstrijd schorsing uit en opnieuw hebben onze dinsdagavond-trainers, Jurgen & Freek, de coaching in handen. Na de matige vertoning en het dure puntenverlies tegen Roden komen de jongewns vandaag weer als vanouds voor de dag. Er is beleving, goed positiespel, er wordt lustig gecombineerd en Actief wordt flink onder druk gezet: ze komen niet of nauwelijks op onze speelhelft. Het is een kwestie van tijd, dat we het veldoverwicht in de score tot uitdrukking brengen. Verdediger Niek maakt bijna zijn eerste doelpunt, een goal van Damien wordt vanwege buitenspel afgekeurd, maar daarna is het 4x bijna identiek raak. Achtereenvolgens schieten Thijs, David, Kevin en Damien de bal hoog over of langs de keeper tegen het nylon. Ruststand 4-0 derhalve. In de 2e helft verandert er weinig aan dit eenzijdige wedstrijdbeeld. Teruggedrongen door D3 probeert Actief de score te beperken en bouwt een "handbalmuur" voor het doel op. Af en toe ontbreekt de precisie, soms hebben onze jongens pech als er nog net een voet of been van de tegenstander in de weg zit en uiteraard pakt de doelman nog heel veel ballen. Alleen Camiel (ook al hoog in de bovenhoek), Kevin (fraai ingeschoten uit een corner) en David (binnentikker) weten nog het net te doen bollen. Eindstand 7-0 dus. Leuke pot en een sportieve wedstrijd onder leiding van een uitstekende scheidsrechter, Frank Jan Helder, die op dit nivo debuteert na vele wedstrijdjes bij de E-tjes & F-jes te hebben gefloten. Ik had vlak voor de wedstrijd in het Dv/hN een artikel gelezen over een Groningse arbiter, die al oip 22-jarige leeftijd Top- & Hoofdklasse floot. Frank Jan zou hem zomaar kunnen evenaren: hij is jong, ambitieus, leidt rustig en is onopvallend opvallend (dat zijn meestal de beste!). Voor D3 breekt nu de "Maand van de Waarheid" aan met op 21 november de topper uit bij BeQuick (op dit moment 6 gespeeld, 6 gewonnen en doelcijfers 44 voor en 5 tegen) en we kunnen ons in grootse vorm spelen door eerst SJO Boerakker/SVMH D2 (a.s. zaterdag) en daarna Niekerk D2 te verslaan. Boys: ik heb er alle vertrouwen in!!!