Wonderschone spitsentreffer hoogtepunt in wedstrijd met opnieuw twee gezichten

Zuidhorn JO13-3

Grijpskerk D2

D-pupillen zaterdag, D3, 3e klasse 33

5 december 2015 9:00

Onbekend

Na de "knock-out" tegen BeQuick D5 en de vreemde afgelasting een week later tegen FC Grootegast D3, vandaag de kans op revanche voor de onbegrijpelijk dikke oorwassing tegen de inmiddels tot najaarskampioen gehuldigde ploeg uit Haren, waarover straks meer.

Zoals bijna elke wedstrijd zitten we ruim in de spelers (alleen Niek ontbreekt op het appel) en eveneens als zo vaak spelen we heel vroeg en hebben we prima voetbalweer. Voor de aanwezige toeschouwers gelden echter andere maatstaven: winterkoud als je stilstaat. In de 1e helft legt D3 een prima pot op de mat: positioneel goed, mooi combinatievoetbal, druk op tegenstander en bal, inzet en redelijk gebruik maken van de ruimtes op het veld. Grijpskerk is niet of nauwelijks gevaarlijk voor onze goal. Het is een kwestie van tijd, dat de veldmeerderheid in een doelpunt tot uitdrukking brengen. Toch zijn we al zo'n 20 minuten onderweg, wanneer Thomas zijn tegenstander binnen de 16 uitkapt en fraai hoog binnenschiet: 1-0. In tegenstelling tot de thuiswedstrijd tegen Roden, waar we de 1-0 niet uitbreiden en dat met een teleurstellend gelijkspel moeten bekopen, gaan we nu wel voor het vergroten van de voorsprong. Een prachtige aanval over rechts, waar Melvin zijn dorpsgenoot David hard en hoog voor de goal aanspeelt, neemt de laatste de bal ineens uit de lucht (technisch ontzettend moeilijk) en knalt de 2-0 tegen het nylon. Een wonderschone treffer. Dit is tevens de ruststand.

In de kleedkamer wordt gezegd dat we goed bezig zijn, zo door moeten gaan en indien mogelijk nog wat meer moeten "kantelen". Terwijl het merendeel van de ouders nog aan de koffie zit ("2e kopje gratis...?") scoort David na een assist van Melvin de 3-0. Kopie van de tweede goal, maar deze was veel simpeler. Daarna is het over en uit. Opeens vergeten we op dezelfde weg door te gaan als in de eerste helft. Het initiatief ligt nu volledig bij de gasten en wij komen nog nauwelijks op de helft van de tegenstander. Er doen zich tal van hachelijke situaties vlak voor het doel van Thomas voor, maar uit de vele scrimmages weet Grijpskerk niet te scoren. Omdat ze blijven geloven in een beter resultaat verwaarloost het wel steeds meer de verdedigende stellingen. Zo kunnen Gijs en Damian alleen op de keeper afgaan, maar in plaats van de doelman op snelheid te omspelen, kiezen ze beiden voor het schot en dat wordt in beide gevallen gestopt door de sluitpost van Grijpskerk.

Heren, jullie bevinden je in goed gezelschap, want ook FC Groningen-aanvaller Antonia (toch niet de langzaamste) overkwam dit recentelijk tot 2x toe. Daarmee eindigt deze wedstrijd ietwat geflatteerd in een 3-0 zege en dat is een uitslag die we al een flink aantal keren in de boeken hebben gezet, maar dan ben ik juist niet naar het wedkantoor geweest.

Dan nog een aantal wetenswaardigheden.
* Ik heb tot voor kort altijd gedacht dat we een hele competitie (thuis & uit) zouden spelen, maar dat schijnt niet zo te zijn. Waarom is mij dat niet verteld? BeQuick is na een magere 1-0 thuiszege op Grootegast inmiddels tot najaarskampioen gehuldigd. Het kostte BeQuick wel 14 zakjes pepernoten en 2 mega speculaaspoppen.

* De door mij zo vurig gehoopte revanche op BeQuick komt er dus waarschijnlijk niet, tenzij we weer bij elkaar ingedeeld worden. By the way: zijn er nog mensen, die de 7-2 nederlaag op de Esserberg kunnen verklaren...?

* Nog zo'n byzonder feit: de tegenstander van vandaag stond in de openingswedstrijd van het seizoen bij rust met 2-0 voor tegen BeQuick. Einduitslag echter 2-5.

* Onze laatste wedstrijd voor de winterstop is dus tegen FC Grootegast D3 op zaterdag 19 december om 08.30 uur!!! Zij wisten BeQuick beter partij te bieden dan ons! We zijn dus gewaarschuwd!

Het is wel eens leuk om te lezen, hoe Grijpskerk over de wedstrijd tegen ons schrijft: "De laatste wedstrijd van het najaar 2015 leverde voor D2 een nederlaag van 3-0 tegen een sterker Zuidhorn D3 op. Op een winderig maar prima bespeelbaar veld in Zuidhorn lieten de jongens zien in het afgelopen half jaar weer iets beter hebben leren voetballen. Er wordt af en toe goed overgespeeld en er zit meer lijn in dan aan het begin van het seizoen. Tegen Zuidhorn was dit echter nog niet genoeg. Zij waren doeltreffender en dus net even beter." Schrijver van ons eigen verslag kan zich hier helemaal in vinden!

Blijf goed trainen, denk aan het ophalen van de prachtige teamfoto en tot 19 december nog ruim voor 08.00 uur!