E1 door in de beker, bij de laatste 8.

Heiligerlee E1

Zuidhorn JO11-1JM

E-pupillen, E1, Groep 1 7

25 februari 2016 18:30

Onbekend

In verband met de naderende voorjaarsvakantie stond de bekerwedstrijd Heiligerlee E1 - Zuidhorn E1 gepland om donderdagavond 25 februari.

Het was bekend dat Heiligerlee een goed team heeft, bovenaan in een andere hoofdklasse waar ook onze E2 zit. De begeleiding van E1 maakte zich wat zorgen over de scherpte van de boys van E1 en probeerde de jongens in de warming up op scherp te zetten.

E1 begon ogenschijnlijk scherp aan de wedstrijd want de eerste aanval leverde direct een mooie goal op voor Zuidhorn(0 - 1). Zuidhorn had daarna wel het betere van het spel maar was niet scherp en nauwkeurig genoeg in de passing en afwerking. Ook verdedigend waren ze net niet scherp genoeg en gaven de aanvallers iets teveel ruimte. Niet dat dit grote kansen voor Heiligerlee opleverde maar de jongens maakten het zichzelf te moeilijk.

Na een paar mooie kansen gemist te hebben wist E1 voor rust de 0 - 2 te scoren uit een corner. Met een 2 - 0 voorsprong de rust in, op zich goed qua resultaat goed maar het spel moet en kan beter.

Na de rust veranderde het spelbeeld niet echt. Zuidhorn was iets beter bij de les en controleerde het spel maar wist vandaag moeilijk tot scoren te komen, normaal gesproken een sterk punt van de boys. Heilgerlee wist een paar keer middels een counter gevaarlijk te worden maar de keeper van Zuidhorn had een redelijk rustige dag en hield zijn doel voor de 3e keer op rij schoon, uiteraard met behulp van zijn medespelers.

In de 2e helft wist E1 nog een keer te scoren en de eindstand werd 0 - 3 winst voor E1.
Door dit resultaat zit Zuidhorn E1 als eerste team bij de laatste 8 teams van de bekercompetitie. Het is nog onbekend wie de volgende tegenstander wordt.
Goed gedaan jongens, geniet van de vakantie zodat jullie daarna weer fris van start kunnen gaan.