vv Zuidhorn F1 speelt super, maar wint niet!

Gorecht F1

Zuidhorn JO9-1

F-pupillen zaterdag, F1, Hoofdklasse 5

5 maart 2016 10:00

Onbekend

Vandaag stond de 1e wedstrijd op het programma van de voorjaarscompetitie. Prachtig weer en met precies 7 man waren we er klaar voor. Gorecht F1 was de tegenstander. Een ploeg met grote(re) jongens, fysiek sterk en veel loopvermogen. Vanaf de 1e minuut zat Zuidhorn er echter bovenop en we hadden al snel het betere van het spel. Er werden verschillende kansen gecreëerd maar het balletje viel steeds net verkeerd. Af en toe kwam Gorecht goed door, maar Romme keepte een uitstekende 1e helft. De balans in het elftal die we de laatste paar wedstrijden een beetje misten was er vandaag wel. Jort zat fel en kort op zijn directe tegenstander en gaf hem nauwelijks kans om door te komen. Joost was waar nodig steeds het slot op de deur en greep een paar keer op het juiste moment in. Op het middenveld stond Thomas weer op zijn vertrouwde mid mid positie met veel loopvermogen en mooie acties. Ruben bestreek de gehele linkerkant met mooie loopacties en een paar goeie kansen en Stijn speelde zoals hij dat kan op rechts midden slim en keihard werkend. Dante stond vandaag zeer balvast in de spits met een paar fraaie acties en kansen. Het klopte gewoon vandaag. Tot onze eigen grote verbazing viel er een (mooie) goal voor Gorecht volledig uit het niks en stonden we in de rust met 1-0 achter! Na rust wisselden Joost en Romme van positie en bleven we fel druk zetten op de bal met de overtuiging dat de goals wel zouden vallen. Ruben kwam goed door op links en schoof de bal langs de keeper. 1-1, volledig verdiend. Na deze goal bleef Zuidhorn goed fel en vanuit de positie spelen en Gorecht kreeg het steeds lastiger. Rond de 16 meter nam Dante de bal aan, speelde zichzelf vrij en schoot over de keeper in. 1-2! Super! Vervolgens kwam Gorecht er weer eens uit en met wederom een totaal zondagsschot (wel weer een prachtige goal) werd het toch weer 2-2. Beetje frustrerend, maar de mannen bleven er in geloven. 10 minuten voor tijd kregen we een vrije trap net buiten het 16 meter gebied omdat Thomas ten val werd gebracht. Hij nam de bal zelf en schoot deze zeer overtuigend in de bovenhoek. Prachtige goal en weer verdiend op voorsprong. Eentje erbij nog zou lekker zijn en daarmee zou de wedstrijd zo goed als op slot zitten. Dante zette met een slim passje Stijn alleen voor de keeper en die prikte um er prachtig langs! 2-4, dat kon toch niet meer mis zou je zeggen? Ruben kreeg nog een paar kansen en Jort knalde nog een keer mooi op goal, maar een 5e mocht er niet in. Romme speelde de 2e helft als laatste man en was niet alleen verdedigend scherp, maar zorgde ook steeds voor een prima opbouw. Toch was het geluk vandaag aan de zijde van Gorecht, dat er nog 1x uitkwam en 3-4 scoorde. Nu dan rustig uitspelen die wedstrijd? In de laatste minuut nog een uitval van Gorecht waarbij keeper Joost de bal kon onderscheppen en goed weg knalde, maar... de bal kwam tegen de tegenstander aan, dwarrelde met veel effect omhoog en stuitte heel raar achter Joost in het net. Daar is echt niet tegen te voetballen. 4-4! Gorecht is zeker geen slechte ploeg, maar Zuidhorn had vandaag 100% de overwinning verdiend. Wel hebben we enorm genoten van de inzet en het prachtige spel van Zuidhorn. Mooie start jongens en geeft veel vertrouwen voor de komende wedstrijden. Top gedaan!

de trainer ;-)