Sportieve revanche B3 op TLC B2

B-junioren zaterdag, B3, 3e klasse 27

23 april 2016 14:30

Onbekend

Zaterdagmiddag hebben we een wedstrijd gespeeld tegen TLC B3. We waren er op gebrand om deze wedstrijd te winnen. Vooral omdat dat we niet waren vergeten dat we bij TLC in onze ogen ernstig waren benadeeld. We hebben een goede pot gespeeld, met een goede uitslag.

We kregen al snel de eerste kansen nadat TLC ook al een keer gevaarlijk voor ons doel verscheen. Maar door goed verdedigend werk kon David het doel schoon houden. De eerste kans was voor Roland, maar de bal ging helaas over. Daarna was het Pim die de openingstreffer op zijn naam mocht zetten. Net als in Tolbert bleef hun lijnrechter de vlag steeds maar omhoog houden. Maar door goed doorzetten van Tim werd het 2-0, door een fout van hun keeper. Wel erg mooi voor ons.

TLC  kreeg nu nog maar weinig kansen en wij bleven maar druk zetten. De 3-0 hebben we grotendeels aan Jurgen te danken, die door snel in te gooien Pim met zijn snelheid voor het doel kon zetten. Die kon toen de 3-0 in de netten knallen. Helaas werd een doelpunt van Roland afgekeurd omdat hij buitenspel stond wat in onze ogen nooit kon want hij bleef achter de man en dan sta je in mijn ogen niet buitenspel maar volgens de lijnrechter wel.

Met 3-0 de rust in ik heb nog wel gevraagd waarom het doelpunt werd afgekeurd.  Onze zeer goed fluitende scheidsrechter gaf aan dat hij op de lijnrechter lette en die vlagde voor buitenspel. Logische verklaring.

In de rust hebben we de jongens er op gewezen dat TLC nu de wind mee hebben dus 'probeer zo veel mogelijk te  verdedigen en houd de 3-0 vast'. Wat ook erg goed ging, maar toch wist TLC een gaatje te vinden in onze defensie 3-1. Dat werd vervolgens door Pim en Roland genadeloos afgestraft: door een mooie steekbal van Pim schoot Roland met links de 4-1 in de netten.

Erg jammer dat de tegenstander niet goed tegen dit verlies kon want er kwamen wat irritaties, die perfect werden opgelost door de scheidsrechter en door onze jongens zelf. We hebben laten zien dat we voetballend veel sterker zijn dan TLC. Wietse bedankt dat je de wedstrijd zo goed hebt gefloten. Top.

We hadden beloofd om bij winst met elkaar patat te gaan eten in de kantine, en aldus geschiedde. Jongens bedankt voor deze zeer goede en sterk gespeelde wedstrijd. Nu gaan we ons opmaken voor de derby tegen Grijpskerk.