Mooie seizoensopening Zuidhorn JO15-2 (C2)

Grootegast Fc JO15-2

Zuidhorn JO15-2

Onder 15, JO15-2, Groep 2 44

27 augustus 2016 10:30

Onbekend

Afgelopen zaterdag is het seizoen voor JO15-2 (C2) begonnen met een bekerwedstrijd tegen Grootegast JO15-2.
Het is altijd even afwachten hoe de eerste wedstrijden gaan. Het is tenslotte nog een beetje vakantie. Sommige spelers zagen hun ploegmaten voor het eerst. Er waren spelers die nog niet getraint hadden.
Aan het weer lag het niet, het was een prachtige zaterdagochtend, de zon scheen uitbundig, niets stond een lekkere pot voetbal in de weg.

Zuidhorn begon voortvarend aan de wedstrijd. Er werd leuk gecombineerd en al vrij snel werd er gescoord. Uit een mooie voorzet van Ramon kopte Martijn in, 0-1 voor Zuidhorn.
Grootegast voerde de druk wat op en stelde de verdediging van Zuidhorn op de proef, maar de linie Wouter-Keje-Victor-Marten gaf goed partij en wisten de aanvallen van Grootegast af te slaan. Jorik, de betrouwbare sluitpost moest een paar keer ingrijpen.

Na de rust waren er wat wisselingen bij Zuidhorn en golfde het spel op en neer. Zuidhorn had de voorsprong een paar keer kunnen uitbeiden. Vanuit het middenveld werden er mooie pases gegeven. Mede door schoten van Ramon, Pelle en Keje, die verdienstelijk op de rechter vleugel acteerde, was Zuidhorn in die fase van de wedstrijd gevaarlijk.
Zuidhorn wist uiteindelijk de 0-2 te scoren, Sander schoot de bal knap in na een goede voorzet van Pelle.
Grootegast bleef proberen om het doel van Zuidhorn te vinden alleen kwamen ze niet verder dan het middenveld/verdediging van Zuidhorn. Ondanks de wisselingen in de verdediging, Mike en Damian kwamen daar te staan kwam de voorsprong geen moment in gevaar. Helaas viel Isak geblesseerd uit aan zijn pols, hopelijk is hij voor dinsdag hersteld. want dan staat de volgende wedstrijd op het programma, namelijk Anjum JO15-1. Zij zullen revanche willen want zij verloren hun eerste wedstrijd.

We hopen dat we dinsdagavond 30 augustus weer een mooie wedstrijd te zien krijgen.