Wedstrijd met twee gezichten.

Zuidhorn JO15-2

Anjum JO15-1

Onder 15, JO15-2, Groep 2 44

30 augustus 2016 18:45

Onbekend

Wedstrijd 2 in de poule voor de beker kende een heel ander verloop dan afgelopen zaterdag.
Harald en Ronald konden beschikken over de volledige selectie van 16 spelers. er was afgesproken dat iedereen speelminuten zou krijgen. Maar dat vraagt ook de nodige creativiteit.
De spelers die afgelopen zaterdag een hele wedstrijd hadden gespeeld bleven eerst aan de kant.
Een aantal spelers stond vanavond voor het eerst weer op het voetbalveld. Net terug van vakantie is dat even wennen.
Anjum JO15-1, de tegenstander, begon gedreven en fel aan de wedstrijd en binnen een kwartier stond Zuidhorn JO15-2 met 0-3 achter.
Zuidhorn was zoekende naar de juiste scherpte en vanaf de kant kon je zien dat Zuidhorn de duels steeds verloor, ze waren net te laat. De scherpte was er net niet
Halverwege de eerste helft kwamen de eerste wissels in het veld. Er kwam iets meer balans in het team en het lukte zelfs om een aantal keren voor de goal van Anjum op te duiken. Het spel speelde zich niet meer alleen op de helft van Zuidhorn af. Na een overtreding op Corné schoot hij de vrije trap via onderkant lat binnen. 1-3. De ban was gebroken, op naar de aansluitendende treffer. Helaas stak Anjum daar en stokje voor. We gingen ranja drinken met een ruststand van 1-5.

Na de rust kwam er meer passie en strijd in het spel van Zuidhorn. de beloning kwam even later, Pelle tikte de 2-5 binnen. Zuidhorn bleef strijd leveren en op zoek gaan naar meer goals. Maar Anjum hield goed stand. Met een paar afstandsschoten werd geprobeerd de keeper van Anjum te passeren, helaas stond het visier niet op scherp.
Jorik had na de rust een paar goede reddingen.
Anjum gooide vlak voor tijd de wedstrijd op slot door de 2-6 te scoren.

Zaterdag wacht Winsum JO15-2, zij hebben beide wedstrijden in de poule gewonnen. We zijn gewaarschuwd.