Voetbalpassie?

22 september 2021 13:15

Even een toelichting op de landelijke voetbalpassie-actie van Albert Heijn en de KNVB, vv Zuidhorn en Albert Heijn Zuidhorn. Dit naar aanleiding van een vraag uit de vereniging.

Er is sinds vorige week een landelijke actie van Albert Heijn, waarbij klanten voetbalpassiepunten kunnen sparen. Met deze punten kan je de plaatselijke voetbalclub sponsoren.

Vv Zuidhorn was centraal aangemeld voor deze actie en Albert Heijn Zuidhorn vroeg ons om shirtjes, sjaaltjes etc. aan te leveren voor in de winkel. We hebben besloten dit laatste niet te doen. Daarmee doen we slechts passief mee met deze landelijke actie.

Albert Heijn Zuidhorn doet als gevolg van beleid van de franchiser al jaren niet meer aan lokale sponsoring of ander maatschappelijk ondernemerschap. Dit overigens ten spijt van de meeste lokale werknemers, die dit heel jammer vinden. Er zijn ontzettend veel ondernemers in en rond Zuidhorn die ons wel actief sponsoren en steunen. En daar zijn wij ze dankbaar voor. Door deze steun ontstaat lokaal partnerschap en is voetbal betaalbaar voor iedereen.

We moeten uiteraard het beleid van de franchiser respecteren, maar we vinden dat natuurlijk wel jammer. Wij vinden het naar onze actieve lokale sponsoren toe niet terecht om de lokale winkel daarom actief te steunen.

Wij vinden het natuurlijk super als je de vv Zuidhorn vanuit de landelijke actie steunt door het sparen van voetbalpassiepunten. Ook wij kunnen altijd (extra) geld gebruiken. Maar dit is dus de reden waarom je ons shirtje niet in de winkel vindt.