Vrouwen 1; een veelbelovende competitie start

26 oktober 2021 9:30

De start van de competitie was voor vrouwen 1 veelbelovend. Als debutant in de derde klasse, wonnen de meiden hun eerste competitiewedstrijd, bij VIOD 1, om vervolgens thuis van de grootste concurrent, SV Marum met 4 -2 te winnen.

Vooral deze laatste wedstrijd was een teamprestatie van formaat. Het feit, dat er in de derde klasse meer fysiek gespeeld wordt, was voor de meiden even wennen. Dit zorgde bij de start van het seizoen dan ook voor wat lichte blessures. Eigenlijk kwam de wedstrijd tegen SV Marum net iets te vroeg. De verschillen in de dames selectie Vr 1 en 2, beiden getraind door Ron Swinkels en gecoacht door Anita Bijlholt, zijn echter zo klein, dat het geen enkel probleem is om jeugdige speelsters in te passen. De vreugde na afloop van de wedstrijd tegen Marum was dan ook groot.

Gelukkig voor de speelsters is inmiddels fysiotherapeut Anneke van Loon aan de selectie toegevoegd. Zij heef de afgelopen weken haar handen vol gehad aan het weer wedstrijdfit krijgen van de speelsters van vrouwen 1 en 2. Het resultaat er zijn het ziet ernaar uit, dat aankomend weekend de dames allemaal weer wedstrijdfit zijn.

Nog even terug naar de veelbelovende competitie start.  Na de overwinning op SV Marum, waarbij goed te zien was, dat de Zuidhorn vrouwen uitstekende wedstrijdmentaliteit hebben en goed kunnen voetballen. Door een klassieke onderschatting van hun tegenstander aan werd de derde wedstrijd van de competitie, uit bij "t Fean” geheel onnodig met 1 - 0 verloren. Dit was inclusief de vorig jaar vroegtijdig afgebroken competitie, pas de eerste nederlaag van Vrouwen 1 in de derde klasse. De meiden hebben zich de volgende wedstrijd prima van het verlies hersteld want er werd met 6 - 1 gewonnen van FC Burgum 2 en afgelopen zaterdag met 3 - 1 gewonnen bij Be Quick D 2. Dit alles maakt, zoals het er nu naar uitziet, dat Vrouwen 1 zich de komende 2 weken, met SV Marum kan gaan opmaken voor de strijd om het behalen van de eerste periodetitel. Beide teams staan met een gelijk punten bovenaan.

Zaterdag speelt vrouwen 1 om 15.00 uur thuis tegen Oranje-Nassau. Als ze zo blijven als de afgelopen weken dan moet ook deze wedstrijd tot een goed einde gebracht kunnen worden.

Vrouwen 2 starten zaterdag na een korte vakantieperiode met een uitwedstrijd bij SV Haulerwijk 1. Wat hier net onbenoemd mag blijven is dat Zuidhorn Vr 2 ongeslagen de ranglijst aanvoeren.