BUITENPOST VR1 - VV ZUIDHORN VR1

4 oktober 2022 15:45

Zonder kledingtas vertrokken, maar gelukkig kwam het goed!

Het was een redelijk vroege ochtend waarop we vertrokken naar Buitenpost. Eenmaal daar aangekomen gingen we de kleedkamer in. 3 keer raden, zonder kledingtas… Iedereen keek elkaar aan maar niemand had hem bij zich. Gelukkig waren er nog supporters die onze kant op kwamen die de tas voor ons mee konden nemen. Maar je weet wat ze zeggen “Een slechte generale belooft een goede première”, dus daar gingen we dan maar voor.

Het regende erg hard toen we begonnen aan de wedstrijd. Dit merkte je erg aan de bal controle bij beide team, de bal schoot namelijk vaak door. We begonnen sterk aan de wedstrijd en combineerde veel. Na een bal die vanuit de keeper werd opgebouwd speelde we onze middenvelder in. De middenvelder gaf een steek bal op de spits die zo 1 op 1 stond met de keeper van Buitenpost. Ze haalde uit en de bal ging over de keeper en onder de lat door, 0-1.

Na de voorsprong bleven we voetballen, we zette duidelijk meer druk dan de tegenstander en wisten hierdoor meerdere keren de bal te veroveren voordat deze bij de spitsen van Buitenpost terecht kwam. Buitenpost probeerde veel op te bouwen via het middenveld maar door de druk die we zette veroverde we hier vaak de bal terug. We wisten meerdere keren te counteren maar tot op heden bleef het 0-1. Nadat Buitenpost opbouwde via hun verdediging, veroverde we al snel de bal op het middenveld. Vanuit hier werd de bal diep gespeeld op de spits en die kon goed uithalen op het doel van Buitenpost. Hierdoor werd de stand 0-2.

Buitenpost is in de gehele 1ste helft nauwelijks in de buurt geweest van ons doel en ging hierom ook met een 0-2 stand de kleedkamer weer in.

De 2de helft ging van start, we wisten dat we met het scoren van de 0-3 de wedstrijd konden beslissen. Maar helaas ging dit anders dan gedacht. We begonnen niet zo scherp aan de 2de helft als dat we aan de 1ste helft begonnen. Buitenpost wist via een aanval vanuit het middenveld hun spits te bereiken. Waarin wij verrast werd en ze kom uithalen op de keeper. Onze keeper had de bal niet klem waardoor de bal, door de rebound binnen geschoten kon worden.. 1-2.. Dit was weer een domper, want we speelde een prima wedstrijd maar wist niet de nul te houden.

Buitenpost werd duidelijk gemotiveerder door de 1-2 want ze begonnen aanvallender te voetballen. Ze wisten meerdere keren uit te breken maar na een tijdje wisten we de wedstrijd weer onze kant op te draaien. We namen weer de leiding in de wedstrijd door hoger druk te gaan zetten, hun stonden namelijk 1 op 1 achterin. Al snel werden we gevaarlijker en kwam er meer kansen voor Zuidhorn. De bal werd vanuit het middenveld gespeeld en mee gegeven aan de spits die hem kon afronden. De stand werd hiermee op 1-3 gezet. Dit werd tevens ook de uitslag van de wedstrijd.

Een wedstrijd die vanaf het vertrek vanuit Zuidhorn al niet soepel ging, maar waarbij we gelukkig de tegenstander niet terug in de wedstrijd lieten komen. We laten elke week steeds beter voetbal zien en weten ook dit weekend weer 3 punten binnen te slepen.

Zaterdag 8 oktober spelen we een uitwedstrijd tegen VEV’67 VR1 om 15:00. We zien u dan graag langs de lijn, want supporters zijn van harte welkom!!
💚⚽️