JO13-4 laat zich zien bij Wintercup Noord Groningen

18 december 2016 10:30

Een beetje geluk hoort ook bij voetbal. Zo werden onze jongens van JO13-4 last minute uitgenodigd voor de Wintercup Noord Groningen, een leuk en goed georganiseerd zaalvoetbaltoernooi in... precies: Noord Groningen. En ze maakten er wat moois van op de eerste speeldag.

Het was eventjes puzzelen donderdagavond, toen de toernooiorganisatie ons vroeg of wij met JO13-4 konden inschuiven... maar zo gezegd, zo gedaan. We hadden ons als team immers niet voor niets aangemeld voor de reservelijst. Binnen een paar uur waren spelers, chauffeurs en coaches opgetrommeld voor de eerste speeldag op zaterdag 17 december in Leens.

Om half elf vertrokken Frank, Hugo, Jelte, Jeroen, Martijn, Mats, Nick en Rowan naar het weidse Hogeland, gechauffeerd door Michel, Gerrit en Ingeborg. Als coaches waren in het convooi aanwezig Michel en Erik Jan. Ter plaatse sloot een flink deel van ons trouwe ouderpubliek zich aan en zo werd het weer een teamevenement zoals we dat het hele seizoen al kennen.

Dit jeugdtoernooi wordt in de winterperiode gespeeld en afgewerkt in de sporthallen in Bedum, Ten Boer, Leens, WInsum, Uithuizermeeden, Eenrum, Loppersum en Warffum. Met 250 teams van ruim vijftien verenigingen, een prima doordachte en compacte programmering, een eigen website en kraakheldere communicatie, heeft de organisatie een mooi toernooi neergezet. Laten we het er op houden dat we dat bij andere zaaltoernooien wel anders hebben meegemaakt de afgelopen jaren.

Het was wel even wennen, voetballen in de zaal. Met een nipt verlies tegen SIOS-3 verlieten we na het eerste potje het veld. De veters werden weer gestrikt, de tactiek nog eens doorgenomen en toen was het de beurt aan Eenrum om het op te nemen tegen onze boys. Die stonden nu echt op scherp. Keeper Jeroen coachte zijn achterhoede prima en hield zijn doel keurig schoon. Met twee doelpunten sleepten 'we' zo de eerste overwinning binnen en de jongens zaten er nu helemaal in.

SJO Steo was de volgende opponent en opnieuw haalden de spelers het beste uit zichzelf. Met een 0-3 overwinning als eindstand belandden de boys nu natuurlijk in een positieve flow! Ons ouderpubliek kreeg honger van het juichen en aanmoedigen, zij sloegen massaal op de vlucht naar de plaatselijke Jumbo om etenswaren in te slaan en zich voor te bereiden op wat nog komen ging.

Er stonden nog twee wedstrijden op het programma: tegen Bedum en tegen Omlandia en om een lang verhaal kort te maken: geen vuiltje aan de lucht, mooie samenwerking tussen de jongens in en buiten het veld en tweemaal de volle winst. Met 3-0 en 5-0 werden de zeges bijgeschreven in ons logboek en zo rondden we deze eerste speeldag af met een mooie positie op de ranglijst.

Het allerbelangrijkste is natuurlijk plezier en dat zat helemaal snor zaterdag, zowel bij spelers als bij coaches en ouders. Op 21 januari 2017 gaan we weer op pad en dan spelen we vanaf 13h00 in Warffum.

Voor de laatste speelronde gaan we op zaterdag 11 februari naar de sporhal in Uithuizermeeden. Afhankelijk van de ranking na de volgende speeldag spelen we daar vanaf 12h00 of 14h30.

Het programma van de volgende ronde kun je hier bekijken. En ook leuk: van de wedstrijden in Leens is dit fotoalbum gepubliceerd op de site van de Wintercup. Veel kijkplezier!

foto's door Sterkenburg Media