Trainingskamp 1e elftal plezierig verlopen

11 januari 2017 15:30

De 1e selectie van vv Zuidhorn is in de nacht van maandag op dinsdag terug gekeerd van het trainingskamp in het Spaanse Torremolinos. Het was een plezierig en succesvol samenzijn. Het weer was uitstekend met overdag 16 tot 20 graden en een voornamelijk strakblauwe lucht.

In Hotel Cervantes vond de selectie voor het derde jaar op rij een goed onderkomen. De hotels in dit deel van Spanje worden ‘overspoeld’ met voetbalteams.

De selectie trainde vrijdag en zaterdag, volleybalde zaterdagmiddag op het strand en speelde zondag tegen Wilhelmina Boys uit het Brabantse Best. De Brabanders bleken met 7-2 te sterk voor Zuidhorn, dat Jaap Jacobs en Laurens Bloem (vanaf de strafschopstip na een overtreding op Jos Schultinga) zag scoren.

Alle twintig selectiespelers speelden minimaal een helft mee. Een forse domper op de vreugde was het uitvallen van Kevin van der Kooi en Daan Kocken. Kevin trainde vrijdag volop mee en leek weer fit en op de oude Kevin, die kwikzilverachtig kan spelen. Helaas speelde de bovenbeenblessure opnieuw op en lijkt hij weer weken, zo niet maanden uit de roulatie.

Daan Kocken verging het nog slechter. Hij viel uit met een forse knieblessure. Na terugkeer in Nederland lijkt het seizoen over voor Daan. Mogelijk een gescheurde kruisband, in ieder geval meniscus- en kniebandproblemen. Een kruisbandoperatie heeft gemiddeld acht maanden herstel nodig.

Jordi Schuiling trainde voorzichtig weer wat mee. Zijn schouderblessure is echter nog niet genezen. Fred Eilander is al uit de roulatie sinds de nacompetitiewedstrijd tegen Leeuwarder Zwaluwen (eind mei) en voor zijn voetbaltoekomst mag worden gevreesd.

Maandag volgde er nog een pittige fysieke en mentale uitdaging. Gedurende bijna 3,5 uur volgden de selectie plus de begeleiders een canyoningtocht. Canyoning is een sport waarbij men de loop van een rivier door een kloof volgt. Canyoning is dus vooral een sport die in de bergen wordt beoefend. Om de rivier te volgen is het daarbij nodig te wandelen, te klimmen, te springen, te zwemmen en te abseilen.

De selectieleden en begeleiders (totaal 33 man) landden laat op de avond op vliegveld Weeze (nabij Düsseldorf) en waren rond 02.00 uur ’s nachts terug in Zuidhorn.

Donderdag begint de training weer en zaterdag 14 januari ontvangt Zuidhorn als oefentegenstander vv Niekerk. De wedstrijd begint om 15.00 uur.